Vægtregulering

VÆGTREGULERING

Hjælp til en naturlig vægtregulering

Vægten er et problem hos mange mennesker af flere årsager:

  • Vi lever i et rigt samfund, hvor vi har tilgang til mad i enorme mængder. 
  • I dansk kultur er samvær og hygge ofte bundet op på god mad, som vi samles om.
  • Meget af det mad vi indtager indeholder flere kalorier end næring. Det betyder at vi bliver/forbliver sultne, mætheden indfinder sig ikke rigtig.
  • Desuden er det velkendt at mennesker spiser på deres følelser- hvis du enten spiser sukker eller spiser for meget, kan du ikke længere mærke de følelser, som du ubevidst gerne vil undgå.
  • Derudover kan der være fysiske ubalancer som gør, at du hele tiden føler dig sulten.
  • For lidt bevægelse og motion.
  • Ubalance mellem kalorieindtag og kalorie forbrænding
  • Dertil kan forskellige personlighedstræk spille ind, feks. grådighed,  selvdestruktivitet osv.

Følelsmæssige årsager til overvægt

Ofte bemærker du ikke selv, de følelser der får dig til at spise forkert eller for meget. Du ved måske at de er der, men du oplever sikkert at de ikke fylder ret meget, fordi du konstant dulmer dem, og derved undgår dem.

Strategien er umiddelbart virksom men uhensigtsmæssig. Dels får du ikke ændret på din følelsesmæssige tilstand og dels medfører det ofte for meget og for sukkerholdig mad, som belaster din krop og helbred.

 

Når vi arbejder kinesiologisk, vil testen afsløre, hvilke følelser og overbevisninger, som står i vejen og afbalanceringen vil korrigere det.

Det kan være følelser som mindreværd, værdiløshed, følelse af at være offer osv. 

Intet påvirker vores krop, muskler og organer mere end vores tanker og følelser.

 

Kosten

Vi ved det jo godt alle sammen, men det er nogle gange gavnligt at se på dine spisemønstre. Bør du stramme lidt op?

  • Spis friske grøntsager - jo mere jo bedre

  • Frisk frugt

  • Spis groft

  • Skær ned på eller undlad sukker

  • Skær ned på eller undlad at spise lyst brød

  • Undlad eller skær ned på alkohol og forarbejdet mad

  • Undlad at spise og drikke efter kl. 18 (vand, the og kaffe undtaget)

  • Drik masser af vand

Hvordan foregår et vægtregulerings forløb?

Når vi skal arbejde med vægtregulering /sukkertrang kombinerer jeg ofte mine forskellige behandlingsformer. Det gør jeg, så du – med mindre du vælger det fra – vil få glæde af både kinesiologi , auriculoterapi og auriculomedicin, som i kombination giver særdeles gode resultater.

Vi kommer omkring følgende:

  • Fysiske ubalancer, feks hormonelle ubalancer.
  • Emotionelle /følelsesmæssige ubalancer som kan få dig til at spise for meget og forkert.
  • Personligheds egenskaber, feks. grådighed, opgivenhed, trøstespisning osv
  • Kosten
  • Motion/bevægelse

 

 

Ankom sulten til behandlingen og hav en lille madpakke eller lidt nødder og frugt med, til at spise efter behandlingen.

Nyd din kaffe i sofaen, mens du finder de tider du ønsker!

Efterlad en kommentar