Magnesium - lysets mineral

70% af Danmarks befolkning anslås at have magnesiummangel.

Gravide og sportudøvere har øget behov

Mangel på magnesium kan vise sig som uro og angst, tics (muskelsitren), ondt i led, muskel kramper, hovedpine, dårlig nattesøvn, træthed, depression, humørsvingninger, forstoppelse.

Når du indtager magnesium oralt, er du afhængig af, at din fordøjelse fungerer optimalt, så du kan optage mineralet. Med magnesium olie er du ikke på samme måde afhængig af fordøjelsen og du skal ikke tage højde for hvornår magnesium skal indtages. Også andre faktorer kan nedsætte optagelsen af magnesium, som indtages oralt, feks. mangel på mavesyre og vanddrivende medicin.

Magnesium - lysets mineral.

 

Magnesium er et livsvigtigt mineral, som bruges i mere end 300 processer i kroppen. Det er bla.:

  • Muskel-funtionen
  • Sikrer stabil funktion af hjerte og kredsløb
  • Medvirker til regulering af blodtryk
  • en sund metabolisme
  • Styrker hukommelse
  • beroliger nervesystemet
  • Vedligeholder dine knogler
  • Reducerer træthed og udmattelse
  • Har indflydelse på kroppens celleinddeling
  • Understøtter en normal dannelse af proteiner,
    herunder hud og hår
  • Hjælper med at opretholde elektrolytbalancen
  • Sikrer at dit nervesystem fungerer normalt
  • Understøtter en normal psykologisk funktion
  • Hjælper kroppen med afgiftning

 

Du optager 5 gange så meget magnesium, når du smører det på huden, fremfor oral indtag

Magnesium olien optages hurtigt og effektivt, og hjælper hurtigt ved muskel- og ledsmerter.

Smør det på, og lad det sidde i mindst 20 minutter.

 

Du kan købe magnesium olie / spray i helsekost butikker, matas, apoteket og hos KinesioloGI Liv.

 

magnesium, stress, forstoppelse, muskelsmerter ledsmerter

200 ml. kvalitets magnesium olie - 99 kr. hos KinesioloGi Liv

Hvad kan du gøre?

 

Magnesium er et vigtigt mineral, som du let kan komme i underskud med og de fleste af os kan have brug for magnesium tilskud. Vælger du et kosttilskud, vil jeg anbefale citrat, bisglycinat og taurat, som er letoptageligt. Husk at tage dit kosttilskud om aftenen, inden sengetid.

Derudover kan du også skrue op for råvarer i din kost, der indeholder mineralet, f.eks.:

  • Grønne grønsager
  • Græskarkerner
  • Pinjekerner
  • Paranødder
  • Valnødder
  • Sesamfrø
  • Mandler
  • Kakao
  • Bælgfrugter
  • Linser
  • Bønner
  • Havregryn
  • Kikærter

 

Vil du vide mere om magnesium?  Der findes masser af god info om magnesium her.

Efterlad en kommentar